Dugena

Dugena czyli Deutsche Uhrenmacher-GenossenschaftAlpina to niemiecki producent zegarków. Firma działa od 1917 roku w Eisenach. Powstała jako szwajcarski oddział marki Aplina. Zajmuje się produkcją ponadczasowych, eleganckich zegarków, które są dumą właścicieli. Zegarki tej marki są symbolem prestiżu i klasy. Prawdziwym przywilejem jest noszenie ich na nadgarstku zarówno przez mężczyzn, jak i kobiety.

 

Czasy I wojny światowej nie sprzyjały rozwojowi biznesu, szczególnie, że firma miała plany współpracować ze Szwajcarskimi dystrybutorami. Nie za bardzo podobało się to ówczesnym niemieckim władzom. Marka nosiła wtedy nazwę Alpina i miała siedzibę w Glashutte. W tym czasie doszło również do podziału marki na Union Horlogere SA w Bienne oraz Alpina Deutsche Uhrmacher-GenossenschaftG.m.b.H. w Berlinie. Od 1927 do 1930 roku siedziba Dugena znajdowała się w Berlinie. Pozwoliło to na sprzedaż zegarków przez wielu partnerów współpracujących dotychczas z marką oraz na dostarczanie zegarków do różnych krajów na świecie. Wszystko rozwijało się bardzo dobrze, aż do lat 70. XX wieku, gdy rozwinął się w zastraszającym tempie kryzys kwarcowy. Uderzył w producenta zegarków, który nie chciał nawiązywać współpracy z innymi producentami. Alpina chciała działać samodzielnie, co nie przyniosło wielkich rezultatów. Kryzys pogłębił się, gdy Alpina przegapiła rezurekcję mechanicznego zegarmistrzostwa w latach 80-tych i 90-tych, także za sprawą znacznego oddalenia niemieckiego inwestora od Szwajcarii.

 

Do odrodzenia marki doszło w 2002 roku, gdy zaprezentowano kolekcję sportowych zegarków mechanicznych utrwalających dziedzictwo Apliny. Marka oferuje połączenie wysokiej jakości z nowoczesnym wzornictwem. Każdy z modeli charakteryzuje się solidnym i precyzyjnym wykonaniem. Wyróżnia się ponadczasowym i eleganckim stylem. W połowie 2009 roku, nowo założona "Nova TemporaUhrenundSchmuck GmbH "przejęła biznes. Dugena została dzięki temu przywrócona jako niezależna marka niemiecka, co przyczyniło się do jej niezwykłego rozkwitu.

Ustaw kierunek malejący

1 produkt(ów)

Ustaw kierunek malejący

1 produkt(ów)